Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití Národního parku Podyjí ve výuce botaniky na základních školách
Lengálová, Renata ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Cílem diplomové práce byla příprava, realizace a vyhodnocení exkurze jako jedné z forem organizace terénní výuky na druhém stupni znojemských základních škol s využitím přírodní lokality Kraví hora v Národním parku Podyjí. V předkládané diplomové práci byla naplánována a realizována exkurze s botanickou tématikou. Teoretická část práce je sestavena z obecné charakteristiky NP Podyjí z různých přírodních pohledů s důrazem na zvláště chráněná území národního parku. V této části práce jsou také popsány jednotlivé pohledy exkurze a nejčastěji používané výukové metody. Praktická část obsahuje mimo jiné metodické pokyny pro učitele a žáky a také didaktické materiály (pracovní listy, didaktický test), které jsou součástí přílohy. Dotazníková šetření žáků a učitelů byla součástí poslední empirické části. Cílem dotazníkového šetření bylo zaznamenat a vyhodnotit postoje žáků druhého stupně ke konkrétní exkurzi, její provedení a celkové organizaci. Cílem předložených didaktických testů bylo zjistit efektivitu osvojování nových vědomostí žáků pomocí terénní výuky. Cílem dotazníkového šetření bylo monitorovat postoje pedagogů druhého stupně znojemských základních škol ve vztahu k terénní výuce, k vybrané exkurzi na dané lokalitě a využití možnosti její realizace jimi samotnými. Klíčová slova: Botanika, exkurze,...
Nížinné lesy ČR - vzdělávací projekt
NOVOMĚSTSKÁ, Markéta
Novoměstská M., 2015: Nížinné lesy ČR - vzdělávací projekt. Bakalářská práce, Pedagogická fakulta, Jihočeské univerzita v Českých Budějovicích, 56 s. Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je seznámení žáků základních škol s krajinou České republiky, respektive seznámení se s úlohou megafauny na strukturu lesa a s tradičními způsoby hospodaření, za pomoci sestaveného výukového programu ve formě vycházky Národním parkem Podyjí. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část, kde část teoretická zahrnuje výklad o vývoji krajiny od poslední doby ledové, seznámení s důležitostí starých a mrtvých stromů v lese, představení Národního parku Podyjí. Praktická část je návodem pro lektora, který by chtěl absolvovat trasu v Národním parku Podyjí. V bakalářské práci jsou uvedeny výsledky znalostí žáků, kteří trasu absolvovali. Nejenom že došlo k průkaznému zlepšení znalostí bezprostředně po absolvování exkurze, ale statisticky významně více znalostí o nížinných lesích si účastníci exkurze udrželi i s ročním odstupem. Navržený výukový program tak lze hodnotit z hlediska získaných znalostí jako trvale efektivní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.